Julafton - Juldagen <3

25 December;




Julafton: Vaknar upp halv tio. Tittar omkring runt min säng efter någon strumpa. HITTAR INGEN! Jag tänkte: Va fasicken är de här? Har inte jag vart tillräckligt snäll eller va e detta?! Tittar en gång till för att säkra min blick. Men ingenting har förändrats. Ingen julstrumpa hittar jag. Sen när jag reser mig upp, ser jag att strumpan ligger på golvet! Phu! Jag tänkte väl det. Jag lägger mig i sängen igen, och öppnar strumpan. Det stod: GOD JUL, Josefine, önskar Stefan :] ( Morshans gubbe ) . Det var ett par örhängen, pärlor. Tycker dom är så fina ! Tack Stefan <3 Blev jätte glad för dom. Iochmed att jag hade önskat mig sådanna.


Jag går upp efter det. Säger god morgon och God jul till mina nära o kära. :) Vi ger varandra julklappar på morgonen. Jag gav 3 till mamma, och 1 till Stefan. Vi har bestämt egentligen att vi inte ska ge varandra några klappar till varandra. Men mamma ÄLSKAR julklappar och jag vet att hon uppskattar det Och jag vet att hon alltid vill ge något till mig, sina barn och till sin make. Därför bytte vi. Jag är inte så mycket för julklappar längre. Tycker att tanken räknas numera. Det är inte som när man var barn själv. Då var julen mycket fridfullare. Vad har hänt egentligen?


Jag fick: Ett halsband, med ett hjärta på, presentkort på skor, och en sjal utav mamma. Örhängen utav stefan. Utav Melvin fick jag presentkort på Cubus, och utav mormor fick jag presentkort på Kappahl. Tack så jätte mycket! Och utav Emmeli hjärtat fick jag en Champange flaksa och en triss lott, och ett kuvert där det stod " Jag kommer att älska dej idag, och imorn, och ingen kommer att älska dej så mycket som jag gör! " Gullig du är hjärtat! Detsamma! <3



Stefans barn kom på förmiddagen. Då vi åt lite skinksmörgås osv. Kaffe m.m. Dom kom vi 10 tiden, och åkte vid 12 tiden. Min käre bror och Emelie kom vid halv 1 tiden <3 Längtat verkligen. När dom kom, pratade vi lite o så som vi brukar göra. Sedan stod mamma vid spisen rätt mycket. Sen blev det mat. Gud, jag har aldrig vart så mätt, som när man är när man äter julmat. Usch! Man äter ju tills man spyr :P hehe! MYSIT!

Min kära syster, systerson Och min käre svåger kom vid 5 tiden. Ännu mysigare! Vi syskonen Johansson har alltid lika kul, när vi väl träffas o umgås :) <3 Man undviker aldrig skratt när vi 3 är. :D hehe!
Melvin <3

När syster o dom kom åt dom mat. Sedan drack vi lite. Jag lekte lite granna med Melvin <3 Sen kom Emmeli hem till mig för att ta en cigg :) Underbart. Vänta lite ... Innan hon ringe förresten, så stod jag o broshan o dilla om vem som skulle vispa 1 LITER GRÄDDE , FÖR HAND. haha. Vi kom fram till att jag skulle börja , och sedan han fortsätta. haha. ( Grädden skulle vi ha i Ris a la maltan ) Emmeli kommer, gud så fin hon va. :) Vi tog en cigg o tjätade som vanligt mellan himel o jord. När vi går innanför dörren hör jag MAMMA, SYSTER & BRORSHAN roppa mitt namn.. Ja tänkte: Shiet, va e de nu?! hehe, men det va inget allvarligt, dom sa att vi skulle åka hem till Emmeli o hämta en mandel. ( För o lägga i gröten ) Så vi åkte hem o fixade det hos henne. På hemvägen tog vi vägen om Robin, för o lämna hans julklappar :) <3 - När jag kom hem igen, så fick melvin sina julklappar som jag köpt till han. Han blev änna gla´ :)



Sen lite senare på kvällen, så körde vi vårat julklappsspel. Skit kul va det. Vi alla hade köpt en grejj för 100:- men det får inte bli för mer... haha, för då kan det bli för seriöst. Detta e meningen för en kul grejj. Jag hade köpt en lampa :) Skit fin va den. Jag fick 2 muggar som det stod "Chocklad" på. Typ som the muggar. och så fick man med en påse chocklad i varje mugg, och en såndära LITEN ballongvisp. Skit sött va de :) Ne, det var riktigt kul :) Men syster yster blev lite förbannad ;) hehe , nej, inget så... ( På ett roligt sätt alltså )

Ja herre min gud, Efter julklappsspelet, blev det Ris a la Malta :) Då vi satt i "Fin rummet" Jag brorshan och syster i samma soffa. DÅ HAR MAN KUL :D Jag tror jag åt gröt tills det riktigt va i halsgropen. Jag är så j*vla enveten som ska ha mandeln ;) MEn icke sa nicke, den fick jag inte. ( Den fick Emelie idag på morgonen till frukosten, resterna )

Det blev inte så himla sent igår. Vid 2 tiden kom jag i "säng". Bror med sambo gick o la sig, syster somna. De va mamma, Peter & Stefan som va uppe o forsatte o tjöta o drack lite :) Fan, dom kan ju inte vara tysta. Iom att jag fick sova på soffan, iom att bror och Emelie fick mitt rum, så hörde jag dom andra gör tydligt i köket. Irriterande! Men tillslut decka jag :)

Åh, ytterligare en hel novell. Hur fan lyckas jag? Innan jag skulle precis börja o blogga, så tänkte jag: Nu ska jag INTE skriva en hel novell. För det första: För att jag är GUBBTRÖTT!
För det andra: Läser verkligen folk hit ner? haha. Tydligen. Iochmed att DU läser nu ;)


Hur som helst. En skit trevlig JUL med familjen! <3 I LOVE IT! Nu är jag hos syster iochmed att dom skulle ner till göteborg o träffa pappa. Och då ville jag följa med, så jag passade på att dra med hit. Så vi åker i morn förmiddag. Efter frukost :] Kanske kan passa på att shoppa lite med då! :)

Saknade dock min andre "bror" på Julafton! Men Du har haft det bra, och då har jag med haft det! Vi ses snart , hjärtat! Älskar dej Jonas! <3


http://www.youtube.com/watch?v=JS_ZJj79-9M&feature=related
" I wanna know what love is "


Ne, nu får det bannemig räcka.


Nu ska jag nana. Men först en Roffe-film tror jag ;)

God Jul & g0o Fortsättning!




Pusspåer,'
Peaceovernout,'
JosefineJohansson
,'


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0