Tack för en mysig Torsdagskväll, Jonas :] <3

4 Februari;


Vaknar av att Moa ligger i sängen igen! Fast första gången vaknar jag av att stefan & hans jobbarkompis kommer hem vid halv 9 tiden , för att äta sin frukost här. Blir galen, o försöker somna om! Det gör jag också. Sedan när dom går öppnar han upp dörren till mitt rum o säger : " Nu öppnar jag här!" - ( Dom är nämligen så barnsliga o tror att jag glömmer bort Moa så att inte hon får komma ut o kissa, för att dom jobbar. Men en hund klarar sig MAX 5 h . Så om hon är ute o gör ifrån sig kl 7, så har jag tillgodo o sova till kl 12. Vilket jag INTE alls brukar göra när jag vet på samvetet att jag ska ta hand om henne. )

Naturligtvis kommer Moa in efter en stund, och vill inte vara ensam. Hoppar upp i min säng, o när jag vaknar sover hon som ett barn. Snarkar gör hon också för den delen!


Va därför tvungen att ta detta kort! Min vovve Moa ! <3

Jag går upp efter en stund. Sedan går jag ut med Moa. Det va härligt att vara ute igår. Men JESUS vad mycket snö det har kommit. Moa försvinner i all denna snö. :) hehe.
När jag kommer hem äter jag lite grand. Rester från igår, orkar inte ställa mig med någon ny mat. :P
Mamma & Stefan skulle vara hemma vid halv 3 tiden, från sina jobb, iom att dom skulle åka till sin KÄRA husvagn i Mullsjö! Ja, Dom VINTERCAMPAR :) Fråga mig inte varför. Jag skulle aldrig kunna tänka mig o campa på vintern ;) haha! MEn när dom kommer hem fixar dom o donar inför resan. Jag tycker verkligen dom är så söta när dom fixar o grejjer. O stefan är så skön :D Ah, det är mycket trevligt att se dom så lyckliga. Dom älskar det!

När dom åker, säger jag " HAPPY HOUR!" , till stefan:P Vi brukar säga så tillvarandra när han eller jag åker iväg någonstanns. Ett litet skämt sådär :P



Gör inte så väldans mycket med en gång.. Men jag börjar att pilla i min lilla hylla på mitt rum.. Och det blir sen att jag STÄDAR hela rummet. Damsuger & Moppar golvet. Jag gillar mig själv när jag är på sådant humör. Man ska gå in för det. Inte känna sig TVINGAD att göra det från sina föräldrar, för då är det inte lika kul längre ;) haha! Jag är sån iaf. Blir typ en protest. Sen slängde jag in 2 maskiner med tvätt. Så jag höll på ganska länge här igår. Sen kom Jonas. Han skulle sova här. Jag ville inte sova själv i detta huset! Ingen vovve här heller.

När Jonas kom så kollade vi på filmen " Noll Tolerans " - en gamal Johan Falk film <3 Vi kollade klart på den, och bestämde vad vi skulle ha till mat. Vi grubblade på lite allt möjligt. Men jag va så sugen på Currysås ris & Kyckling :D Så det blev det. Jag tog fram kyckling ur frysen och la upp 2 stora kyckling lår- fileér i en form, och kryddade dom. Satte ugnen på 200 grader , kycklingen skulle stå inne i en timma. Ringde mamma och frågade hur man skulle göra Curry såsen :] Hon förklarade.
Under tiden kycklingen stod inne i ugnen, så gick vi bort till hemköp för o fixa ngn go efterrätt. Vi båda va sugna på våfflor :) Så vi köpte det.

GOTTIT :D


Kom  hem gjorde ordning riset och såsen! Underbart gott var det! Vi kollade på en film vid kl 21, på tv6, samtidigt som vi åt :] Blev inga våfflor efter det. vi var jättemätta! Sedan vid halv 11 tiden så dukar vii undan, eller JAG , dukar undan :] SEN har vi as ball :] Sjunger o grejjer.

Jonas frågar efter en stund ifall vi inte kan bada i yacutzzin. Aja sa la jag. Så han lånade ett par badbyxor som jag hade här, och jag drog på mig bikinin och täppte upp vatten. -HAHA! Jonas fick panik för att det va så "varmt". ;) stackarn!
 

Vi hade det jätte trevligt. När vi satt i badet så diskuterade vi allt mellan himel o jord. Om hur samhället fungerar och vad som accepteras o inte. Vi blev nästan upprörda. Jag skulle kunna skriva om allt o bara argumentera.. Men det går inte nu. Det skulle kunna ta mig en hel dag o bara skriva om allt. Min svägerska ( Emelie Sjövall) är GRYM på att diskutera sånt. Hon är ju samhälls lärare för gymnasium. Men hon är verkligen nyttig att prata med <3
Vi satt i 1 timme i badet ungefär, efter det så fick jag massage! TACK ! :D Det va skönt.

Vi la oss vid 2 tiden.

 Idag är det den 5:e Februari. Jag orkade inte blogga igår. Därför bloggar jag idag.

IDAG åker jag ner till KÄRA GÖTET! Och imorn är det hockey för hela slanten. Synd att inte brorshan ska komma men det är ju förståligt varför han inte ska dit. Bebisen betyder väl mer nu antar jag :) <3 Även om frölunda ligger nära hjärtat ;) Denna helgen ska bli kul :D


MÄRKS ATT JAG HAR LADDAT INFÖR MATCHEN VA? ;D <3



Nu har vi ätit våfflor. Det var gott. Men mäktigt. Usch! Nu blir det till att hoppa in i duschen och fixa lite inför idag. Packa osv :]

EN HEL NOVELL IGEN :/ haha!

GRATTIS I FÖRSKOTT , Min älskade vän Jonas Tibblin! Imorn fyller du 20 år! <3 Jag ska fira dej när jag kommer hem igen! LOVAR! <3 Jag älskar dej!


Pusspåer,'
Peaceovernout,'
JosefineJohansson,'


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0