Svar på tal!

Postat av: Sandra - Mamma till Leon

" Banan är stoppande så det är inte konstigt att hon fick svårt att bajsa. Sa inte du till mig förresten att dom inte får äta mat förrän vid 4 månaders ålder? Det där var största smakportionen jag sett, rekommendationerna är att man ska helamma i 6 månader och om man ska låta dom smaka annat så ska det endast vara lika mycket som ett kryddmått. "



Först och främst Sandra:


Jag har gjort en portion för att det finns bara det "måttet" att gå ifrån. Jag ger henne bara en HALV tesked, från den gröten. Isabelle är 4 månader imorn, och gröten är ifrån 4 månader. BVC har sagt att det är okej, så du behöver inte lägga dig i.

Jag sa inte till dig, jag FRÅGADE. Det var inget påstående!

Nu är det så att jag inte ammar, hon får ersättning, och jag vill börja ge henne gröt på kvällsmålet, för att hon ska sova längre!
Och som min bvc sköterska sa, det är typ pinsamt om vad dom håller på. Jag gör på mitt sätt, och accepterar du inte det, så behöver du inte yttra dig.
Och anledningen till att hon var hård i magen var för att vi hade ersättning av märket SEMPER innan, och den var det hon blev hård utav!


Blir galen!

Kommentarer
Postat av: Frida

Höhö där kom den gamla klassikern att antyda hur fel man är som förälder för att man inte ammar enligt rekommendationerna. Att folk alltid ska ha åsikter om vad som är rätt och fel i föräldrarskap går mig på nerverna ibland. Sandra, jag antar att du är en super-morsa som bara gör som alla böcker säger. Ammar i 6 månader, ammar delvis i två år efter det, ditt barn har aldrig haft problem med magen för du har gjort så rätt alltid, får rätt antal timmar lektid, sömn... Du vet att alla barn är olika och kan inte uppfostras och växa enligt en mall... LOL

2011-11-01 @ 12:39:53
Postat av: Sandra - Mamma till Leon

Jag påstod inte heller något, bara frågade.



Och som svar till dig Frida så är jag absolut ingen super-morsa som följer rekommendationer till punkt och pricka. Ja, jag helammar och har tänkt fortsätta med det men det betyder väl inte att jag gör det för att försöka vara bättre än någon annan? Alla som ger sina barn mat och ser till att dom växer och mår bra är bra föräldrar, oavsett om det är bröstmjölk eller ersättning man ger. Jag skrev som sagt bara vad rekommendationerna var.



Och jo, mitt barn har haft fruktansvärda problem med magen och hade kolik hans första månad och var extremt överkänslig mot komjölksprotein. Jag var därför tvungen att fullständigt utesluta allt mjölk och protein i min kost och skulle jag göra minsta lila miss fick Leon så ont i magen att han skrek sig hes. 3 månader höll detta på och nu är det äntligen över så jag kan äta vad jag vill utan att han får ont.



Och som sagt, jag följer inte alla rekommendationer eller böcker eftersom att jag också gett smakisar innan Leon blivit 4 månader. Varför jag skrev att banan är stoppande och kan ge magont är för att jag själv var dum att ge Leon banan innan jag läste att det var stoppande. Än en gång då han fått ont i magen och skrikigt halsen av sig.



Och ett tips, du behöver inte göra en hel portion efter anvisningarna på grötpaketet. Det är bara att värma en skvätt vatten och sedan blanda i så mycket pulver som behövs. Det blir dyrt i längden att behöva kasta en massa varje gång. Jag har nämligen också gett Leon gröt.

2011-11-02 @ 00:27:52
URL: http://ettplussett.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hjärtat på dina bilder o videoklipp så ser det ut som att lilltrollet njuter av det hon får. Skit i va andra säger o gör det du precis vill :) det är som du o Frida säger, alla barn är vi olika o olika barn vill ha olika saker vid olika tidpunkter. O dina portioner fungerar väl kanon, bättre o göra lite mer så man vet att barnet blir mätt än att behöva bryta matintaget för att göra mer :) puss påre! <3

2011-11-02 @ 23:52:27
URL: http://johannacaroline.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0