Dag 08 – Ett ögonblick

Mitt/mina ögonblick/ar:

Har 2 speciella ögonblick i mitt liv.

Det bästa som någonsin har hänt mig är min dotter Isabelle som föddes den 2 Juli 2011 ! Den kärleken till henne går inte och beskriva. Det är det största ögonblicket som har hänt mig i mitt liv. Och kommer alltid att vara det <3

Mammas vackra prinsessa <3



Men ett annat ögonblick som verkligen gjorde/gör mig RIKTIGT glad , & framförallt mycket kärlek inblandat!
Det började med att jag var hos en barndomsvän och lekte ett kvarte bort. Jag var 11 år... Min bror skulle vara "barnvakt" åt mig för mamma & pappa jobbade. Brorshan var "orolig" och hade försökt få tag på mig. Till slut så hade han ringt hem till min barndomsvän & hennes mamma ger mig telefonen och säger: " Det är Fredric.

Jag tog luren & svarade:
"Hej!"
Han:
"Hej jag har försökt att få tag på dig. Jag undrar om du vill följa med på ishockey. Och se Frölunda spela. Jag & Emelie & några kompisar ska gå."
Jag tänkte & sa samtidigt:
"Jag vet inte." Jag tänkte väl mer då, typ tråkigt. Men sen haf jag alltid älskat och vara med brorshan & hans flickvän :P
Han sa:
"Kom igen det blir roligt att vara med brorshan!"
Så sa jag sen:
"Okej då!"
Han:
"Då får du skynda dig hem, för vi måste åka snart!"

Jag sprang hem ganska fort. Där har jag inget minne, när jag kommer hem. Men när vi står i biljettkassan så minns jag att en biljett till mig kostade då 60:-
Och så minns jag att Emelie sa såhär: " Vi måste skynda oss in i Scandinavium nu, så att Josefine får se entrén när de kommer in!" Jag fattade typ inget, men det gjorde jag sen...
VILKEN KÄNSLA! Det var det roligaste jag har varit med om!

Tom x-box spel :D



Så här ser man ut när man står i klacken :D



Vadå fan? :P Gjorde tom saker i träslöjden om frölunda :P Mina kolligie block från skolan är nerkladdade med frölunda texter!


Efter den matchen följde jag med brorshan allt mer och mer. Och det har gjort att vi har kommit mycket närmare varandra då&idag.
Efter några gånger, så gick jag själv och ställde mig i klacken hos Goa Gubbarna! Där stod jag varända match sen. Brorshan & en kompis till honom, satt på SEK U, då dom hade säsongsbiljetter, & jag ställde mig i klacken på SEK B :D Ahh, det var underbart.
Är så oerhört lycklig för att min käre bror ringde mig, och fick tag på mig. Tänk om jag hade missat den chansen. Tack mamma & pappa för alla pengar ni gav mig till matcherna som jag fick gå på. Alltså det är bland det bästa som har hänt i mitt liv. Min största kärlek i laget var då Kristian Huselius nr 22 i Frölunda. Hans smeknamn va: HUSSE! Förstår inte vad jag såg hos han idag. Men han var mitt allt då .. Haha!




Att se alla göbbar kämpa så hårt. Ni som inte förstår er på Ishockey, och inte har det i hjärtat, ska inte uttala er :) För den kärleken till göbbarna i Frölunda, går fan inte o beskriva :)
& idag ångrar jag inte en sekund att jag följde med.
En sak som var lite roligt... Typ varje match jag följde med på så vann alltid Frölunda. Då brorshan sa: du är deras maskot. Dom vinner alltid när du är med på matcherna" Och det gjorde dom faktiskt ;)
I 12 år har jag varit ett trogen fan!
BARA ÄLSKA , ALDRIG HATA , är GGs motto :) <3




Idag är det tråkigt nog att jag inte kan gå på några matcher i Scandinavium, då jag inte bor kvar i Göteborg. Bor i Huskvarna nu mera. Men det hindrar inte mig. Min käre sambo håller ju på HV71 *host* & när kära VF har gästat med matcherna här i Kinnarps Arena så har vi allt varit där och jag har gicit mitt stöd till grabbarna :) <3

Ja, min bror har gjort mig till en "pojkflicka" helt enkelt :P
Kan inte säga mer än att jag ÄLSKAR min käre bror <3 TACK! <3



Det var mina ögonblick ;)

Idag är det extra kärlek till grabbarna i VF <3

Pusspåer,'
Peaceovernout,'
JosefineJohansson,'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0