Dag 05 – Vad är kärlek?

Ja, Vad är kärlek?

Jag anser att kärlek innebär respekt, trygghet, omtanke, humor, tillit, & att man är generösa emot varandra.
Det finns väl 1000 grejer att ta upp, men detta anser väl jag är dom viktigaste sakerna som man bör ha med, när det gäller kärlek.




Respekt:

Att visa varandra respekt är det viktigaste. Man behanldar sin partner, som man själv vill bli behandlad.
Trygghet:
Att känna trygghet hos varandra, skapar en större kärlek. Iallafall hos mig är det så.
Omtanke:
Att visa en liten omtanke, t ex genom att ge en massage extra, laga maten, köpa en bukett med blommor, eller att städa kan vara en jätte stor grej för partnen, som antingen är hemmafru/man mamma/pappaledig osv.
Humor:
Att skratta är mycket viktigt tycker jag i ett förhållande. Kan man inte det, så funkar det inte. Man skall kunna skoja med varnadra. Men det finns ju gränser :)
Tillit:
Har man ingen tillit till varandra så funkar det inte heller i längden. Det är också en bland de viktigaste.





Pusspåer,'
Peaceovernout,'
JosefineJohansson,'

Kommentarer
Postat av: Pierre

Hahahaha DUCKFACE! Puss =D ;)

2012-01-22 @ 18:48:53
URL: http://sevencoloursoflife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0